E-Sport ili elektronski sport predstavlja takmičenje pojedinaca ili timova u kompjuterskim igrama. Predviđeno je da na Olimpijskim igrama 2024. godine u Parizu dobiju status ravnopravnih igrača sa sportistima kakve mi danas poznajemo
Popularizacija video igara počela je 80-ih godina prošlog veka. Jedan od pionira organizacije ovakvog vida takmičenja bila je kompanija Nintendo. Igrice, konzole i sistemi kojih danas ima na pretek, dostižu visoke cene ali i veliki broj obožavalaca novog vida sportske kulture iz fotelje. Svojevrsna fuzija tehnologije i čovekove prirodne želje za igrom rezultirala je novim vidom zabave miliona ljudi širom planete.
MOŽE LI SE GOVORITI O SPORTU BEZ ZNOJENJA ?
Nisam pristalica ali poštujem popularnost gejminga. Ima jedna zanimljivost koja može biti reper zarade e- sporta i onog kojeg viđamo na sportskim terenima. Profesionalni igrači veoma su dobro plaćeni. Funkcionišu u timovima i imaju sponzore koji im obezbeđuju učešće na turnirima. Primera radi, pobednik Vimbldona kao nagradu dobije oko 2 miliona USD dok jedan od članova tima svetskih prvaka zaradi isto toliko novca.
Ratničke igre i borilački sportovi i dalje su u vrhu lestvice klasifikovanih video-igara. Neki od turnira održavaju se on-line za šta je neophodna dobra internet konekcija kako bi sve bilo u realnom vremenu.
Gejmeri imaju krovnu organizaciju koja se zove World eSports Association (WESA).
10 ČINJENICA KOJE NISMO ZNALI O E-SPORTU:
- Prvo takmičenje u video igricama organizovano je na Stenford Univerzitetu 1972. godine pod nazivom: ‘Intergalactic Spacewar Olympics’. Pobednik takmičenja bio je 33-godišnji Stjuart Brend. Nagrada je bila jednogodišnja pretplata na magazin Roling Stoun;
- Jedna od meka gejminga je Južna Koreja. Pojedinci smatraju da je to posledica velike stope nezaposlenosti. Ljudi su morali nešto da rade, zar ne ? PC Banke su mesta susreta gejmera gde čak mogu i odremati. E-sport je toliko popularan u Koreji da su vlasti oformile asocijaciju gejminga unutar Ministarstva kulture, sporta i turizma koja će se baviti promocijom ove grane industrije. Biti gejmer u Koreji egal je američkom NFL-u;
- Igrači polako počinju da dobijaju P1A vizu za sportska takmičenja;
- Interesovanje za e-sport je toliko veliko da su 2014. godine prodata sva mesta na takmičenju koje je održano na FIFA stadionu u Brazilu;
- Dota 2 International je 2017 godine imao nagradni fond od čak 25 miliona USD;
- Neki fudbalski klubovi poput Mančester Junajteda ili Šalke-a imaju svoje timove za e-sport;
- Univerziteti počinju da daju stipendije e-sport takmičarima;
- Predviđeno je da na Olimpijskim igrama 2024. godine u Parizu dobiju status ravnopravnih igrača;
- U svetu se i dalje debatuje na temu: Treba li e-sport smatrati sportom?
- Stručnjaci kažu da igranje igrica podstiče kognitivne sposobnosti.
Foto:Unsplash