Biznis, IT

BLOG GOST: PREDRAG MILIĆEVIĆ, RNIDS

blog-gost-predrag-milicevic-rnids

Sa Predragom Milićevićem iz Registra nacionalnog Internet domena Srbije (RNIDS) razgovarala sam o upotrebi interneta u poslovne svrhe.  Prema njihovim podacima, čak 46% mikro, malih i srednjih preduzeća u Srbiji nije prisutno na internetu, 45% ima web stranicu i samo 9% otvoren Facebook nalog.

Kada smo ih pitali za razlog, odgovorili su: “Nemamo potrebe za web stranicom”. S druge strane, čak 92 odsto onih koji su učestvovali u istraživanju smatraju da je neophodno imati internet sajt- nastavlja Predrag.

KAKO NA INTERNETU BITI PRISUTAN NA PRAVI NAČIN?

Razgovor započinjemo na temu korišćenja društvenih mreža, za koje smatramo da su besplatne, dostupne, relativno lagane za upravljanje. Međutim,  koliko su one “besplatne” kada plasiramo informacije o nama, onome što radimo? Moj sagovornik mišljenja je da društvene mreže trguju upravo time kada pregovaraju sa oglašivačima. U to smo se svi uverili. Međutim, neretko se pitam, mora li baš sve biti objavljeno? Nedavno sam pročitala podatak da ono što plasiramo putem društvenih mreža, bilo privatno ili poslovno, biva zabeleženo na hiljade servera širom sveta 🙁

Ono o čemu pišemo i objavljujemo na društvenim mrežama nije naše. I svaki čas, poslovna stranica može biti “nepostojeća”. Ta informacija, napisana je u politici korišćenja.

Poenta priče je da nije dobro svoje poslovanje bazirati samo na društvenoj mreži jer može doći do problema.

DRUŠTVENA MREŽA NIJE VAŠ DOMEN, ONA TREBA DA SLUŽI ZA KOMUNIKACIJU. PRAVILNA UPOTREBA PODRAZUMEVA DA UZ POMOĆ TOG ALATA SAOBRAĆAJ DOVODITE NA VAŠ CENTRALNI SAJT

Kada ljudi žele da se informišu o nekom projektu, 65% njih to će uraditi na web sajtovima, 33% preko društvenih mreža. Eto još jedne potvrde da društvene mreže služe za komunikaciju a sajtovi za poslovanje.

ŠTA KAŽE GUGL?

Procena je da G-mail ima milijardu korisnika. Predrag mi priča situaciju kada je Loren Bejker, osnivač magazina koji se bavi Guglom ostao bez naloga. Vraćamo se opet na vlasništvo, google.com nije naš domen i ne treba ga koristiti u poslovne svrhe. Ovde postoji još jedan problem a to je da ne znamo KO STOJI IZA TE ADRESE. Slična situacija je i sa e-mail adresama provajdera. Može se desiti situacija da kompanija promeni vlasništvo ili jednostavno domen.

72% ODSTO GRAĐANA PREFIRIRA .RS DOMEN PO PITANJU SIGURNOSTI I POVERENJA

Svoj domen, početnici u poslovanju mogu registrovati odmah ili nakon pokretanja biznisa. Najbolje je odmah, kaže Predrag i dodaje da vlasnik istog treba da bude firma. 

SVE VIŠE PRETRAGA JE GOVORNOG KARAKTERA. RNIDS JE OMOGUĆIO DOMENE I SA DIJAKRITIČKIM ZNACIMA

Gugl koristi nacionalne domene za geotargetiranje. To znači da ukoliko poslujete u Srbiji, najbolje rešenje bilo bi koristiti .rs domen. Statistika kaže da je preko pretraživača na sajtove došlo 35% svih poseta, preko društvenih mreža 26%. 

Ne manje važna stvar ukoliko planirate da pokrenete biznis je naziv domena. On treba da sadrži ključnu reč, da se lako izgovara i još lakše pamti, i naravno ne asocira na neki već postojeći sajt.

Priča je realizovana u saradnji sa MTS.

Foto:Pixabay, RNIDS

 

Podeli:
error: Content is protected !!