Biznis

INFLUENSERI I MONETIZOVANJE UTICAJA

influenseri-monetizovanje-uticaja

Većina ljudi mišljenja je da su influenseri ljudi željni pažnje i lake zarade. Ima istine, ali ima i posla  kao što je kreiranje sadržaja, osmišljavanje priča koje će zaintrigirati javnost, pripreme i obrade kvalitetnih fotografija… Na osnovu čega kasting agenti jedne kompanije angažuju influensere kako bi došli do svoje ciljne grupe?

Britani Henesi, šef službe za odnose sa javnošću kompanije Karbon Ogast, nedavno je izdala knjigu pod nazivom Influenseri- namenjenu ljubiteljima društvenih mreža, marketinga, kopirajterima i svima onima koji imaju svoj blog, vlog ili profil na Instagramu.

AUTENTIČNOST JE KIČMA SADRŽAJA

Influensere treba podeliti u dve kategorije: kreatore sadržaja i lajfkastere. Kreatori sadržaja su oni koji kreiraju blogove, vlogove, fotografije ni iz čega. Lajfkasteri su oni koji žive punim plućima, a pratite ih jer vam je njihov život iz nekog razloga zanimljiv. Postoji 10 tipova influensera i svaki pripada jednoj od ove dve kategorije. To su:

KREATORI SADRŽAJA:

Bloger-Ima blog i redovno piše. Promoviše blogove na Fejsbuku, Instagramu, Pinterestu, Tviteru.

Vloger-Ima svoj kanal na Jutjubu na kojem objavljuje video klipive, tutorijale…

Ekspert-Profesionalac u određenoj oblasti:lepota, sport, uređenje enterijera.

Životinje, bebe, statični objekti i mimovi– Nalozi koji imaju mnogo pratilaca i kreiraju veoma duhovit sadržaj.

LAJFKASTERI:

 Specifični talenti– Kuvari, plesači, komičari. Ljudi koji govore o svojoj veštini i njenom razvoju.

Preduzetnik-Počeo je svoj biznis ili pokrenuo neke usluge i omogućava vam da zavirite iza scene.

Model visoke mode, Poznata ličnost, Ugledna ličnost.

“Običan” čovek– Ne spada ni u jednu navedenu kategoriju na ovoj listi, ali redovno objavljuje sadržaj o svom životu jer je to danas popularno.

NAJČEŠĆA GREŠKA KOJU INFLUNSERI PRAVE, A KOJA SE MOŽE LAKO IZBEĆI JESTE TA ŠTO NE ČITAJU I NE ODGOVARAJU NA MAILOVE

Formula za cenu glasi: honorar za distribuciju+ honorar za talenat= ukupan honorar.

Pet faktora koji utiču na određivanje honorara jesu: Broj pratilaca, Uključenost pratilaca, Kvalitet sadržaja, Ime (prepoznatljivost, veštine), Demografija (ukoliko određeni brend želi da se pozocionira u vašem gradu, eto prilike) .

Da biste izračunali osnovni minimalni budžet, računajte na honorar vašeg fotografa, iznajmljivanje prostora gde ćete snimati (hotelska soba, na primer), cenu rekvizita (cveće, baloni…) i cenu odeće koju morate sa kupite. Međutim, pre svega, morate uračunati svoju satnicu. Za početak, sat naplaćujte 25 USD.

KAKO DA VAS SAJTOVI I BRENDOVI PRIMETE?

Pre nego što zvanično istupite na scenu, morate voditi računa da je vaša “digitalna kuća” u redu. Prvo što će kompanije uraditi  prilikom angažovanja influensera jeste gugl pretraživanje. Zato vaš sajt mora biti prvoklasan u vizuelnom i sadržajnom smislu. Stranice O meni i Saradnja su ključne. Lepa fotografija vašeg lica visoke rezolucije, nekoliko rečenica za potencijalne čitaoce koji su posetili vaš blog, video sa vašeg kanala na YT i 3 do 5 omiljenih objava na Instagramu, dovoljne su da zainteresuju sve one čija je filozofija života slična vašoj.

S druge strane, stranica Saradnja podrazumeva malo širu sliku o vama samima pa tako uključuje informacije o vašem poslu, osobine koje vas opisuju, odakle ste i gde živite, stvari koje možda ne znamo o vama. Treba da sadrži i listu saradnje na projektima koje biste želeli da uradite ili ste već uradili. Podrazumeva na primer: ambasadorstvo, sponzorisane blogove, vlogove, objave na društvenim mrežama, FB live video, događaje i sastanke, foto i video snimanja i druge projekte koji će doprineti da vaša priča dopre do ciljne grupe onih koji vas angažuju.

Bez obzira na to da li ste početnik ili ste spremni za velike kampanje, Britani Henesi vas vodi kroz najvažnije influenserske principe: od pronalaženja ličnog izraza i kreiranja autentičnog sadržaja, korišćenja haštagova kako biste ih otkrili, pa sve do angažovanja agenata i monetizovanja ličnog uticaja.

Knjiga je namenjena svima onima koji žele da kroče u život “osobe od uticaja” i dobiju uvid kako to izgleda na globalnom nivou.

Foto:Pixabay

 

Podeli:
error: Content is protected !!