Lifestyle

THE1-MLAD, GOTIVAN, URBAN

the1-mlad-gotivan-urban

Od nedavno je tržište automobila u Srbiji bogatije za još jedan model BMW-a. Stigao nam je sportski moćan BMW serije 1.

O novinama koje je nemački proizvođač primenio, performansama,  izgledu i drugim zanimljivostima iz sveta automobilske industrije, razgovarala sam sa Aleksandrom Radulović, direktorkom marketinga kompanije Radulović.

Za početak, Aleksandru pitam da mi ukratko ispriča novine koje je pretrpeo prethodni model serije 1.

Ovo je treća generacija serije 1, prva je lansirana 2004. godine, i to je ujedno bio prvi BMW model u kompakt klasi (kompakt klasa -Golf, Audi A3…) i prva sa pogonom na prednjim  točkovima.

Kada je spoljašnji dizajn u pitanju, rešetka hladnjaka je porasla, opciono su dostupni prednji LED  farovi, a po prvi put je moguće Seriju 1 naručiti sa panoramskim pokretnim krovom. Zahvaljujući tankim štop svetlima koja se protežu duž gepeka, automobil se čini širim i izgleda impozantno.

Unutrašnjost je, takođe, unapređena tako da je kod baznog modela dostupan ekran osetljiv na dodir dijagonale 8,8 inča “info-zabavnog” sistema. Dostupne su i kontrola glasom i gestovima, a moguće je poručiti i varijante sa većim ekranima – od 10,25 inča, digitalnom instrument tablom i “head-up” displejom u boji. Svi modeli imaju zadnje“multi link” oslanjanje, a primenjeno je i novo rešenje koje smanjuje proklizavanje pogonskih točkova koje BMW skraćeno naziva ARB.

Najnovija generacija BMW Serije 1 predstavlja potpuno novi koncept i dokaz da je BMW unapredio vozilo u pogledu praktičnosti i komfora i smestio ga na FAAR  platformu. Šta ona zapravo podrazumeva?

Zahvaljujući novoj platformi i poprečno postavljenom agregatu, značajno je više prostora u unutrašnjosti automobila. Zapremina prtljažnika iznosi 380 litara, 20 više u odnosu na prethodnika, a više je prostora i za putnike na zadnjoj klupi. Benzinsku varijantu pokreće trocilindarski motor zapremine 1,5 litara i 140 KS, dok dizel varijante raspolažu snagom od 116 do 190 KS.

BMW Serije 1 u verziji M135 xDrive u standard varijanti poseduje x Drive sistem pogona na sve točkove, dvolitarski Twin Turbo agregat sa 306 KS i četiri cilindra, i osmostepeni automatski menjač. Maksimalni obrtni momenat je 450 Nm.

Zahvaljujući lakšoj karoseriji, novi agregat nudi bolje performanse u odnosu na prethodni model, ubrzanje do 100 km/h iznosi 4,8 sekundi, uz limit od 250 km/h. Po prvi put se u standardnoj ponudi nalazi BMW M Sport diferencijal sa blokadom na prednjoj osovini.

 S druge strane, Steptronic menjač je već standard ovog nemačkog proizvođača. Ljubiteljima BMW-a dopadaju se detalji koji podsećaju na čuvene Swarovski kristale.

Verzije serije 1 sa oznakama 116d, 118d i 118i dostupne su sa šestostepenim manuelnim menjačem (standard). Modeli 116d i 118i mogu biti opremljeni sedmostepenim automatskim menjačem. Modeli 118d i 120d x Drive kao opciju imaju osmostepeni Steptronic menjač. Najsnažniji model, M135i xDrive se prodaje samo sa osmostepenim Steptronic menjačem. Ručica menjača“od Swarovski kristala” je za sada rezervisana za modele više klase – Seriju 8, X5, X6 i X7.

Upravljanje glasom na multidimedijalnim  sistemima sve više dobija na značaju. Tako u novom THE1 imamo neki novi Siri odnosno Alex-u. 

KADA UĐEMO U AUTO, RED JE DA SE JAVIMO: HELLO BMW. DALJA KOMUNIKACIJA IDE U SMERU: HELLO, WHAT CAN I HELP YOU WITH? 

S razgovora o tehničkim karakteristikama BMW serije 1, dotakle smo se teme vezane za prodaju automobila u Srbiji. Moja sagovornica ističe da se kola danas kupuju na lizing (čak 60%). Kupci BMW-a su pretežno firme i vlasnici biznisa, a kada je u pitanju menadžment, prednjače IT i farmaceutska industrija.

Naredne godine kompanija Radulović  obeležiće 35 godina saradnje sa BMW-om, koliko traje i radni vek prosečnog čoveka u našoj zemlji. Zanimalo me, da li je i koliko teško bilo  održati partnerstvo sa nemačkim gigantom imajući u vidu okolnosti kroz koje je naša zemlja, ujedno i privreda prošla ?

Aleksandra kroz osmeh odgovara da partnerstvo i dobre poslovne odnose treba graditi na zdravim osnovama. Postoje standardi koje je neophodno ispoštovati-od opreme, komunikacije, enterijera, eksterijera salona, odnosa sa kupcima. “S jedne strane je zahtevno, i stalno smo na proveri a s druge je dobro jer nam ne dozvoljava da se uspavamo, već nas obavezuje da konstantno podižemo lestvicu. Međusobno poštovanje je od ključnog značaja.”-završava priču moja sagovornica.

Foto:Nemanja Dimitrić

Podeli:
error: Content is protected !!